Lederskab kan læres

Nøgleord for pædagogikken bag alle kurser er: enkel teori (omend ikke simpel), træning, refleksion, dialog.

Læring (siger videnskab og erfaring) er knyttet til afslappet sindstilstand og lethed, hvilket afspejles i atmosfæren undervejs. Sæt tempoet ned og få noget fra hånden.

Værktøjer er midler til at træne mestring, som at lære at køre bil, hvor vi begynder med fokus på alle detaljer, men ved træning skaber en helhed af underbevidste og bevidste handlinger. Derfor er værktøjer skridt på vejen til en naturlig integrering.

Psykologien udspringer fra mestre i forståelse af mennesker og deres samspil. Den er helhedsorienteret med uddybelse af detaljer om menneskets drivkraft og kommunikation.

Ejerskab til mål, kreativitet, uomgængelig vilje til gennemførelse og den større sammenhæng er vigtige elementer.

Fortrolighed er et must for at skabe en åben og ærlig samtale.

Dokumentation skabes på stedet med billeder og tekst af teori og delte erfaringer.

Undervisningen er baseret på videnskab, erfaring og gamle virksomme livsanskuelser.

Ønsker du at læse om noget af videnskaben bag, finder du links ved at bladre i bund.

Links:

Theory U v/Otto Scharmer, MIT

Kolbs learning cycle

Forfatter til bogen Flow, Czikszentmihalyi

Mette Holm

Mette holm

Efter at have arbejdet med toplederudvikling i mange år valgte jeg i 2010 at blive selvstændig for at skærpe fokus på mental styrke og mindset for udvikling og læring i ledelse og organisation.

Læs mere om Mette Holm

Nyheder

For me this is a course that is still alive also half a year after and beyond, as it has given me a set of very concrete tools as well as a valuable contribution to my personal journey.
Agnete Gamborg, vice president